Followers

Thursday, August 18, 2011

Naluri Seorang Perempuan..

Salam..niat saya hanya nak membantu seseorang untuk membela nasib sebagai seorang perempuan...tapi mungkin saya yang tersalah langkah biar la mungkin sebenarnya sya ni tidak diperlukan,,akhirnya saya juga yang dipersalahkan,biarlah mereka dengan hal mereka dan saya dengan hal saya,,apa-apa pun pesanan saya sebagai  seorang perempuan,.elakkan diri dari terjebak dalam percintaan ,,maksud saya ada jodoh nanti tak ke mana, tak perlu terlalu khayal nak bercinta,,


 Saya dah penat,saya dah letih,saya sedih dan saya tak sanggup tengok hati seseorang terseksa,dikecewakan...kadang-kadang benda ni selalu mendatangkan masalah je kat kita..bila dah seronok apa pun dah tak ingat kata orang pun tidak dikisahkan,tapi bila hati masing-masing dah kecewa mula rasa menyesal,.saya kesian tengok kawan-kawan terutama kita sebagai seorang perempuan yang selalu terseksa hati,yang terlalu sensitif dengan perkara-perkara yang sebegini,,,,,asyik menangis...menangis..menangis.... dan menagis... ...tapi sampai bila kita nak dikecewakn,,camna dengan pelajaran kita..fikiran kita tertanggu.,,macam mana dengan kerjaya kita? nak ke orang penting dalam hidup kita kecewa...kita boleh hilang segalanya sekelip mata..


Sebelum ni mungkin ina hanya tengok orang lain yang kecewa,,kawan-kawan dan orang disekeliling,,tapi apa perasaan kalau tengok ahli keluarga sendiri yang terseksa..bertambah parah rasanya..mungkin boleh dijadikan tauladan...kisah tentang kakak ina.orang yang pernah downkan ina seketika dulu dan juga pembangkit semangat ina untuk selamanya.....setiap hari dia mengadu,dia menangis sakit kita yang mendengar sakit lagi orang yang menanggung,,kisah hidup dia menjadi tauladan untuk saya


Kata cikgu tak salah nak bercinta itu naluri sebagai remaja...inginkan kasih sayang dari orang lain,tapi kata teacher saya kalau kita sukakan seseorang,kita xperlu pun nak bercinta dengan dia tapi kita jadikan dia "secret admirer".kita pun tak rasa sakit,tak rasa kecewa...dia pun bukan hak milik kita,dan kita bukan hak milik dia...kesimpulannya kita bercinta secara diam sudah la maksudnya "secret admirer" la kita tak rasa kekok,malu nak bergaul dengan dia,,dia pun tak tahu kita sukakan dia itu adalah lebih baik,daripada dia tahu tapi kita pula yang kecewa...sebenarnya semua perkara ni hanya membuang masa..tak perlu pun nak luah rasa kasih sayang tu..sebenarnya ada orang lain lebih sayangkan kita.family adalah orang utama dalam hidup kita..kawan-kawanyang masih setia bersama kita..


Sekadar kita tenangkan hati kita dengan milihat orang yang kita suka..mungkin suatu hari nanti kita akan dapat orang yang lebih baik dari apa yang kita mahukan sekarang...renung-renungkan la.sebagai seorang perempuan jangan terlalu cepat terpadaya dengan kata-kata lelaki,bila kita berdua akan jadilah bertiga, syaitan akan sentiasa bersama dengan anak didiknya..
AFIQ IQBAL...

sayang maksu.....afiq iqbal








✿ Realiti Kehidupan ✿

No comments:

Post a Comment