Followers

Saturday, August 27, 2011

INSAN YANG MULIA..


Salam kemaafan dihari lebaran yang bakal menjelma..
saat-saat akhir baru kenal seorang insan yang mulia,
penuh dengan kasih sayang dan ketaatan kepada sekalian alam,
hatiku baru tedetik rasa kasih dan sayang,,
insan yang dah lama ku kenal,
tapi baru kurasai kemesraannya..
saat ini aku sedih,
andailah aku temui semuanya sebelum ni mungkin hati ku tak rebah ..
walau apapun terjadi aku bersyukur kepadamu ya Allah,
setelah sekian lama aku nantkan seorang insan yang penuh makna dalam hidupku,
rasa kecewaku,sedihku,sakitku hilang seketika bersamanya..
ku harapkan jangan kau berikan dia hanya seketika buatku,
dia bukanlah insan biasa bagiku,,
seorang guru,seorang ibu yang penuh nilai kasih sayang..
yang sentiasa memikirkan kepentingan orang lain..
dalam 1000 manusia di dunia hanya dia yang ku temui,,
dia insan yang kuat pegangannya,,
ada masa jatuh tapi ku cuba membantu..
alhamdulillah dalam bulan yang penuh mulia ini
Allah teguhkan hatinya dalam menghadapi hari-hari yang perit..
berperang dengan emosi..
tapi di tidak pernah mengalah..
dalam musibah yang Allah berikan ini mula terdetik jalinan ukhwah antara kami..
hadiah yang begitu bermakna buatku untuk ramadhan kali ini,
diriku makin dekat denganmu Ya Allah..
ayat-ayat suci Al-Quran menjadi pertunjuk segalanya..
diriku diajar menerima sesuatu dengan berlapang dada,
terima seadanya dengan bersyukur..
hatiku mula tersentuh dengan alunan suara-suara merdua bacaan aya-ayat suci..
titisan air mataku tidak dapat ku nafikan..
kesayuan hati mendengar kalimah-kalimah Allah...
subhanallah..sungguh besar nikmatmu ya Allah..
aku mohon padaMu semoga Kau teguhkan iman ku,kuatkanla diriku,,
aku berharap segalanya yang baik kekal hingga ke akhir hayatku...insyaAllah.
ku bersyukur padaMu ya Allah..Alhamdulillah

✿ Realiti Kehidupan ✿

No comments:

Post a Comment